Ποτήρια, Ποτήρια, Ποτήρια, Ποτήρια, Ποτήρια, ...

Το 1768, ο William Cookworthy, πολυμαθής κληρικός, βρίσκει ένα τρόπο να κατασκευάζει στο Plymouth πορσελάνη, απο τον τοπικό ορυκτό πυλό της κοντινής Κορνουάλης (Cornwall). Μέχρι τότε η πορσελάνη εισαγόταν απο την Κίνα (China)...Κάπως έτσι, ο πυλός παίρνει το πρόχειρο όνομα China Clay και το εργαστήριο ονομάζεται China House.

China House στο Sutton Harbour του Plymouth. Ένα απο τα πιο ωραία εστιατόρια της πόλης.
Οι φωτογραφίες προέρχοντε απο τη προσωπική μου συλλογή


Περνάνε περίπου 250 χρόνια, το China House γίνεται ένα απο τα πιο ωραία εστιατόρια στο Plymouth. Ένα μεγάλο πέτρινο κτήριο, δίπλα στο κύμα, μέσα στη μαρίνα του Sutton, επιπλωμένο σαν παλιό 'βαρύ' σαλόνι με πέτρινο τζάκι, για το χειμώνα, αλλά και με ένα πλατύ ξύλινο χαγιάτι, που προεξέχει πάνω απο τη θάλλασσα, για το καλοκαίρι.

Απο το ξύλινο κατάστρωμα, στο ίδιο περίπου ύψος με τα κάθε λογής σκάφη, κοιτώντας μακριά μια (σπάνια) μέρα που ο καιρός φοράει τα καλά του, μπορεί να δείς κάτι τέτοιο:

Sutton Harbour...Πάντα έβλεπα τις μαρίνες σαν δειγματολόγια.

Ενώ, απο το ίδιο κατάστρωμα, αν κοιτάξεις κάτω, μπορεί να δείς κάτι τέτοιο

Αναζητώντας τον Νέμο...Σε βάθος περίπου 30cm.
Η φυσική έκταση της φωτογραφίας απο άκρη σε άκρη είναι περίπου 8-9 μέτρα. Το τετράγωνο κασόνι στα αριστερά είναι ένας υποβρύχιος προβολέας που φωτίζει το κτήριο τη νύχτα. Το πάνω μέρος της φωτογραφίας βρίσκεται περίπου 3-4 μέτρα απο το κατάστρωμα...Υπήρχαν ποτήρια και πιο μακριά πράγμα που σημαίνει οτι έφτασαν εκεί...πετώντας παρά πέφτωντας τυχαία.


...και λέω μπορεί γιατί το νερό πρέπει να είναι καθαρό, δηλαδή να μην φυσάει, να είναι άμπωτης και να έχει αρκετή κίνηση ώστε η στάθμη του νερού μέσα απο το κλειδί που υπάρχει στην είσοδο του λιμανιού να έχει κατέβει αρκετά χαμηλά....Όπως και να το δεις, πάλι σπάνιο θα είναι.
Οδηγώντας απο το Bristol πρός το Plymouth, η εθνική οδός M5, περνάει επάνω απο τον ποταμό Avon. Εκεί ψηλά καθώς βρίσκεσαι, κοιτώντας επάνω απο τη γέφυρα, μακριά πρός το ποτάμι και τη θάλασσα, έχεις την αίσθηση οτι η προοπτική παίζει κάποιο περίεργο παιχνίδι.

Δίπλα σχεδόν στη γέφυρα και σε μεγάλη έκταση μέχρι τη θάλασσα, απλώνεται μια πολύχρωμη κουρελού απο αυτοκίνητα! Χιλιάδες αυτοκίνητα! ("Τι θα τα κάνουμε τόσα αυτοκίνητα;!;!")

Πρόκειται για το εμπορικό λιμάνι του Bristol.

Ένα μικρό κομμάτι του λιμανιού του Bristol, εκεί όπου είναι συγκεντρωμένοι οι περισσότεροι χώροι στάθμευσης (περιοχές όπου έχει διατηρηθεί το χρώμα). Η γέφυρα διακρίνεται κάτω δεξιά, πάνω ακριβώς απο το copyright των εικόνων, ενώ ο M5 φαίνεται σαν μια γκριζοπράσινη πινελιά που διατρέχει το κάτω μέρος της εικόνας. Η εικόνα προέρχεται απο το Google Earth.


Ζούμ στο μικρό κομμάτι επάνω αριστερά. Μπορείτε να περιηγηθείτε στη τοποθεσία μέσω του Google Maps, πατόντας εδώ. Η φωτογραφία προέρχεται απο το Google Earth.

Δεν υπάρχει (νόμιμος και ασφαλής) τρόπος να φωτογραφηθεί αυτός ο χώρος απο το ύψος της γέφυρας αφού δεν έχει πεζοδρόμιο. Παρ' όλα αυτά, στο Flickr κατάφερα να βρώ δύο σχετικές φωτογραφίες (εδώ και εδώ) που περιγράφουν κατα κάποιο τρόπο το θέαμα.

Η φωτογραφία του Google είναι λίγο παλιά. Πρίν απο λίγο καιρό προστέθηκαν και δύο μεγάλες ανεμογεννήτριες στην ανατολική όχθη του ποταμού που μαζί με τους 2 πανύψηλους γερανούς, την απέραντη έκταση με αυτοκίνητα και τα υπόστεγα, κάνουν τον ποταμό και κάτι δεντράκια που έχουν απομείνει να μοιάζουν εντελώς εκτός του φυσικού τους περιβάλλοντος (!).

Το λιμάνι είναι τόσο εντυπωσιακό στην όψη όσο και στους αριθμούς! Απο το website της διαχειρίστριας εταιρίας μαθαίνουμε μεταξύ άλλων τα εξής:
  • Το λιμάνι διαχειρίστικε το 2007, συνολικά 12 εκατομμύρια τόνους (!) φορτία που του απέφεραν έσοδα 75 εκατομμυρίων λιρών (!!).
  • Η συνολική έκταση των χώρων στάθμευσης που έχουν παραχωρηθεί σε αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι Honda, Toyota, Suzuki, Mitsubishi, Fiat, General Motors και άλλες, για τις εισαγωγές τους, είναι περίπου 1.7 km2 (429 εκτάρια) ενώ υπάρχουν και άλλα 137500 m2 διαθέσιμα για...γενική χρήση.
  • Τη μεγαλύτερη έκταση χώρων στάθμευσης καταλαμβάνει η εταιρία Waldon για λογαριασμό των εταιριών Fiat και General Motors με 570607 m2 (141 εκτάρια). Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Toyota με περίπου 339936 m2 και στη τρίτη η Mitsubishi με 230671 m2.
  • Απο οτι καταλαβαίνω, οι αριθμοί αυτοί δεν αναφέροντε σε καθαρή αποθηκευτική έκταση αλλά περιλαμβάνουν και χώρους που δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν όπως για παράδειγμα οι δρόμοι. Παρ' όλα αυτά υπάρχει μια ένδειξη απο τον αποθηκευτικό χώρο της Toyota όπου αναφέρεται οτι στα 339936 m2 αποθηκεύοντε 19700 αυτοκίνητα. Δηλαδή το κάθε αυτοκίνητο μετράει σαν να καταλαμβάνει χώρο 17.26 m2 (περίπου το διπλάσιο απο μια τυπική θέση στάθμευσης που καταλαμβάνει 8 m2).
Το λιμάνι όμως διαθέτει εντυπωσιακά μεγάλους χώρους αποθήκευσης και για άλλα προϊόντα όπως για παράδειγμα, χυμό πορτοκάλι (!). Συγκεκριμένα το 2002, ξεφορτώθηκε στο λιμάνι το πρώτο φορτίο συμπυκνωμένου χυμού πορτοκαλιού... 8000 τόνοι..."Ατέλειωτη Ευχαρίστηση!"

Παιχνίδια Πολέμου...

Το Wolfram Alpha επέκτεινε πρόσφατα τις γνώσεις του με δεδομένα σχετικά με τις στρατιωτικές δυνάμεις των χωρών όλου του κόσμου.

Μάλιστα, το αναγγελτήριο άρθρο στο blog τους, μας δίνει μεταξύ άλλων δύο πληροφορίες:
  • Δεν υπάρχει τίποτα το Πρώην Γιουγκοσλαβικό στη Δημοκρατία της Μακεδονίας (άλλωστε το λέει και το CIA World Fact Book)
  • Η Ελλάδα είναι μέσα στις 5 πρώτες χώρες της συμμαχίας του ΝΑΤΟ σε αριθμό υποβρυχίων
Το δεύτερο δεν το ήξερα και ομολογώ ότι με ξάφνιασε. Όπως και να έχει, μπορείτε να ρωτήσετε το Wolfram Alpha για μια γενική άποψη των ενόπλων δυνάμεων όλου του κόσμου:


Ενώ λίγο πιο αναλυτικά δεδομένα μπορείτε να πάρετε, δίνοντας "Όνομα Χώρας" Armed Forces (χωρίς τα εισαγωγικά). Για παράδειγμα, στη περίπτωση της Ελλάδας:


Επίσης, ενδιαφέρον έχει και η δυνατότητα αντιπαραβολής των δυνάμεων δύο ή περισσότερων χωρών στην ίδια σελίδα.....Σαν να παίζετε Σούπερ Ατού ένα πράγμα (!):


Οι πηγές αυτών των συνοπτικών δεδομένων είναι πολλαπλές, όπως μπορείτε να δείτε πατώντας στο "Source Information" στο κάτω μέρος κάθε σελίδας αποτελεσμάτων του Wolfram Alpha.

Οι ελεύθερα γνωστές και προσβάσιμες απο όλους πήγες των διαθέσιμων στρατιωτικών δεδομένων
(Η εικόνα προέρχεται απο το Wolfram Alpha)


Αναλυτικές λίστες με τον πλήρη εξοπλισμό της κάθε χώρας δεν είναι (ακόμα) διαθέσιμες, αλλά με λίγο ψάξιμο απο 'δώ κι απο 'κεί, όλο και κάτι θα βρείτε στο internet, για να μην πώ σε κάποια έκδοση του Janes.

Μερικές ενδιαφέρουσες απαντήσεις που πήρα κάνοντας τυχαίες ερωτήσεις (ο γνωστός κίνδυνος :-) ), ήταν οι εξής:
  • Η Κίνα είναι ξεκάθαρα η μεγαλύτερη στρατιωτική δύναμη στον κόσμο με συνολικό προσωπικό περίπου 2 εκατομμύρια ανθρώπους. Και όταν τελειώσουν αυτοί, υπάρχουν άλλα 609 εκατομμύρια πιθανοί αντικαταστάτες.
  • Η Μάλτα έχει μόνο πολεμικό ναυτικό με 210 ανθρώπους προσωπικό αλλά δεν έχει πολεμικά πλοία (ή τουλάχιστον όχι στις κατηγορίες που απαριθμεί το Wolfram Alpha: Αεροπλανοφόρα, καταδρομικά, φρεγάτες, υποβρύχια). Οι ετήσιες στρατιωτικές δαπάνες της είναι $41.4 εκατομμύρια.
  • Η Τζαμάικα (δε λάντ οφ φούντ έντ γουότα), διαθέτει στο πολεμικό ναυτικό και την αεροπορία, 264 και 140 ανθρώπους αντίστοιχα...παρ' όλα αυτά δεν διαθέτει πολεμικά πλοία, αλλά ούτε και πολεμικά αεροπλάνα. Κατά τα άλλα διαθέτει ένα μικρό στρατό ξηράς (2500 άνθρωποι) με 16 οχήματα συνολικά και ξοδεύει $61.9 εκατομμύρια ετησίως σε στρατιωτικές δαπάνες.
  • Το Λουξεμβούργο, διαθέτει 932 ανθρώπους σε στρατό ξηράς, έχει 6 οχήματα πυροβολικού και ξοδεύει $329 εκατομμύρια το χρόνο σε στρατιωτικές δαπάνες.
Έτσι λοιπόν, οι τοποθεσίες των εγκαταστάσεων (τουλάχιστον οι επίγειες) είναι γνωστές, το έδαφος είναι γνωστό, ο εξοπλισμός και οι δυνατότητες του είναι απόλυτα γνωστά, οι παράμετροι του προσωπικού και ο αριθμός των εφέδρων είναι γνωστά και οι τακτικές είναι επίσης γνωστές...

Κόκκινες κλωστές δεμένες (*), στο PC σου τυλιγμένες...Δώς του κλώτσο(**) να γυρίσει, simulation να αρχίσει...

(*): Σαφής multithreaded αναφορα (!) :-D
(**): Το blog δεν φέρει καμία ευθήνη για τυχών ζημιές που μπορεί να προκληθούν στο PC σας.
top