Τώρα πλέον που ήρθε η κατάλληλη εποχή και το ενδιαφέρον για το περιβάλλον είναι φιλοκερδές και της μόδας (βλέπε Climate Change) , όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν αυτοκίνητα με τη μία ή την άλλη καινοτομία στους κινητήρες τους.

"Καλύτερα αργά παρά ποτέ", λέει το γνωμικό και νομίζω οτι ταιριάζει απόλυτα στη περίσταση. Απο τις πιο επιτυχημένες προσπάθειες στη φιλική προς το περιβάλλον αυτοκίνηση είναι ίσως της Toyota και της Honda που ήδη προσφέρουν προσιτά αυτοκίνητα ευρείας κατανάλωσης με εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Προσωπικά μου αφήνει ένα πολύ ωραίο συναίσθημα να βλέπω αυτά τα αυτοκίνητα να μετατρέποντε απο Concept Cars (σε παλαιότερα αλλά και πιο σύγχρονα τεύχη των 4T) σε προσιτά αυτοκίνητα.

Απο τις πιο πετυχημένες προσπάθειες είναι αυτή της Toyota με το λεγόμενο υβριδικό κινητήρα. Το website της εταιρίας για το Hybrid Synergy Drive εξηγεί με το καλύτερο τρόπο την ιδέα του συνδιασμού ηλεκτρικής / θερμικής κίνησης που δεν είναι και τόσο καινούρια αλλά που σίγουρα χρειαζόταν αρκετή απο τη νέα τεχνολογία για να γίνει αποτελεσματική.

Η Honda απο την άλλη μεριά φαίνεται να κοιτάζει ακόμα πιο μακριά στο μέλλον με το FCX Clarity, το αυτοκίνητο που είναι ουσιαστικά ηλεκτρικό αλλά αντί για μπαταρίες χρησιμοποιεί κυψέλες υδρογόνου για τη παραγωγή του ηλεκτρικού ρεύματος που χρειάζεται για τη κίνηση του.

Πρός το παρόν βέβαια, τα "Υδρογονάδικα" είναι ελάχιστα και σίγουρα πανάκριβα, αλλά αυτό δεν σταματάει τη Honda απο το να εφοδιάσει το ηλεκτρονικό σύστημα πλοήγησης (υποβοηθούμενο απο GPS...φυσικά) των Clarity με όλες τις γεωγραφικές θέσεις των σταθμών -26 τον αριθμο!!! 9 απο τις οποίες εκτός της πολιτείας California- που προσφέρουν Υδρογόνο.

Απο την άλλη μεριά οι εξελίξεις στη τεχνολογία των μπαταριών έχουν επιτρέψει τη κατασκευή ανθεκτικών και ελαφρών μπαταριών που σημαίνει οτι οχήματα που τις χρησιμοποιούν μπορούν έχουν γρηγορότερη επιτάχυνση, μεγαλύτερη ταχύτητα και μεγαλύτερη ακτίνα δράσης. Όπως για παράδειγμα μια ηλεκτρική μηχανή 350 ίππων για αγώνες Dragster (Μιλάμε για efficiency!!!) που ίσως θα έπρεπε ο εφευρέτης της να αφήσει την επίδειξη σε κάποιο επαγγελματία οδηγό (είχε ένα ατύχημα on camera!!!).

Ίσως ακούγεται λίγο αστείο σήμερα το να ακούμε οτι το FCX Clarity έχει μέχρι τώρα ένα επιβεβαιωμένο αγοραστή και οτι υπάρχουν 26 σταθμοί παροχής υδρογόνου στην Αμερική (στην Ευρώπη υπάρχουν ακόμα λιγότεροι καθώς η αυτοκίνηση με Υδρογόνο εφαρμόζετε πιλοτικά) αλλά έχω την αίσθηση οτι στο μέλλον θα δούμε σταδιακά όλο και περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ίσως μια σοβαρή αναμέτρηση ανάμεσα στην δοκιμασμένη τεχνολογία των μπαταριών και τη "νέα" τεχνολογία των κυψελών υδρογόνου.

2 σχόλια:

vergeo είπε...

Θα συμφωνήσω μαζί σου και θα εστιάσω στην τελευταία παράγραφο.. Είναι πράγματι αστειο να μιλάμε για πρατήρια υδρογόνου, ιδίως στο Ελλαδιστάν. Εδώ δεν έχει ακόμα δημιουργηθεί αξιοπρεπές δίκτυο υγραερίου. Το οποίο υγραέριο είναι αποδεδειγμένα οικονομικότερο και πιο "καθαρό" απο τη βενζίνη. Ακόμα και αυτά τα λίγα πρατήρια που λειτουργούν περιορίζονται σε πολύ λίγα στην Αθήνα και ακόμη πιο λίγα στη Θεσσαλονίκη και κάποιες μεγάλες επαρχιακές πόλεις.

Οπότε για να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε για υδρογόνο έχουμε πολύ δρόμο...Ίσως οι απόγονοι μας να τα προλάβουν :-)

AA είπε...

Γειά σου Vergeo.

Ευχαριστώ για το σχόλιο.

Πιστεύω ή μάλλον θέλω να πιστεύω οτι όταν αυτού του είδους τα αυτοκίνητα θα μπούν σε ευρεία κυκλοφορία τα πράγματα θα προχωρήσουν σχετικά γρήγορα...περίπου όπως έγινε με τα κινητά τηλέφωνα που σε μικρό χρονικό διάστημα κάθε βουνοκορφή απέκτησε και απο μια κεραία :-)

Δημοσίευση σχολίου

top